Regulamin sklepu internetowego  ACUS MED sp. z o.o.


§ 1.

Postanowienia ogólne i definicje

1. Właścicielem oraz administratorem serwisu internetowego dostępnego pod adresem: https://www.acusmed.pl (dalej: „Sklep Internetowy” lub „Serwis”) jest ACUS MED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej, ul. Mielecka 105, 36-100 Kolbuszowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000656445, NIP 8141687196, REGON 366216370, o kapitale zakładowym w wysokości 30.000,00 zł (dalej: „Acus Med”, „Sprzedawca”).

Dane kontaktowe Sprzedawcy:

adres e-mail: info@acusmed.pl

numer telefonu: (+48) 570 266 112

2. Niniejszy regulamin sklepu internetowego Acus Med, dalej jako: „Regulamin” określa :

a) zakres usług świadczonych za pośrednictwem strony internetowej,

b) zasady korzystania ze sklepu internetowego,

c) zasady składania zamówień,

d) sposoby płatności i dostawy towaru,

e) zasady składania reklamacji i odstąpienia od umowy.

3. Rozpoczęcie korzystania z Serwisu jest jednoznaczne z potwierdzeniem przez Użytkownika faktu zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz zobowiązaniem się Użytkownika do przestrzegania jego postanowień.

4. Ilekroć w Regulaminie użyte są następujące określenia należy rozumieć je jako:

Hasło – ustalany przez Użytkownika przy Rejestracji ciąg znaków alfanumerycznych, potrzebny do autoryzacji przy uzyskiwaniu dostępu do założonego Konta.

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupu Produktów za pośrednictwem Strony internetowej, na własny użytek (nie w celu dalszej odsprzedaży).

 Konto – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika, oznaczony indywidualnym loginem i hasłem, dostępny po dokonaniu Rejestracji i zalogowaniu się w panelu administracyjnym Użytkownika.

Konsument – osoba fizyczna dokonującą zakupu Produktów w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w art. 22¹ Kodeksu cywilnego.

Koszyk – dostępny w Sklepie Internetowym formularz, umożliwiający złożenie Zamówienia.

Login - ciąg znaków potrzebny do uzyskania dostępu do założonego przez Użytkownika Konta, identyfikujący go. Loginem jest adres e-mail Użytkownika.

Newsletter - informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, pochodzące od Sprzedawcy, wysyłane drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Sprzedawcy.

Polityka prywatności – zbiór zasad dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych wykorzystywanych przez serwis internetowy, dostępny pod adresem www.acusmed.pl.

Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej ujawnionego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Partner – zweryfikowany przez Sprzedawcę przedsiębiorca, oferujący Produkty za pośrednictwem Strony Internetowej firmy Acus Med Sp. z o.o.

Produkt – rzeczy ruchome oferowane do sprzedaży przez Acus Med lub Partnera za pośrednictwem Strony internetowej  https://www.acusmed.pl

Regulamin – niniejszy Regulamin.

Rejestracja – dobrowolna, jednorazowa procedura, polegająca na założeniu przez Użytkownika Konta na Stronie Internetowej Sprzedawcy, dokonana z wykorzystaniem formularza udostępnionego w Serwisie.

Sprzedawca/Usługodawca – Acus Med Sp. z o.o. z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej

Strona – Sprzedawca/Usługodawca lub Klient/Usługobiorca.

Strona internetowa – serwis internetowy prowadzony przez Acus Med, dostępny pod  adresem: https://www.acusmed.pl, za pośrednictwem którego Klient może dokonywać  zakupów Produktów.

Umowa Sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży produktu zawartą na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827 ze zm.).

Usługa - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.

Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone Usługi.

Użytkownik – każda osoba fizyczna korzystająca z Serwisu internetowego dostępnego pod adresem: https://www.acusmed.pl,

 Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość 


§ 2 

Usługi świadczone drogą elektroniczną


Na warunkach określonych w Regulaminie, Usługodawca za pośrednictwem Strony Internetowej świadczy nieodpłatnie Usługi elektroniczne:

1. Prezentacja oferty Produktów – polegająca na udostępnianiu informacji o Produktach znajdujących się w ofercie Usługodawcy, w tym opisów Produktów, ich podziału na kategorie i marki, a także cen. Przeglądanie asortymentu nie wymaga Rejestracji.

2. Umożliwienie zawierania umowy sprzedaży – polegające na umożliwieniu złożenia Zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży Produktów oferowanych przez Usługodawcę.                            W celu złożenia Zamówienia niezbędne jest podanie danych: imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu oraz adres e-mail. Zamówienie może złożyć zarówno zarejestrowany, jak               i niezarejestrowany Użytkownik.

3. Zakładanie i prowadzenie Konta Użytkownika – polegające na umożliwieniu utworzenia oraz korzystania z indywidualnego Konta Użytkownika, w którym przechowywane są dane oraz historia Zamówień.

4. Wysyłka Newslettera – polegająca na przesyłaniu informacji handlowych drogą elektroniczną, w szczególności o ofercie handlowej Usługodawcy, aktualnych promocjach, nowościach, wydarzeniach i akcjach marketingowych. Usługa dostępna jest wyłącznie dla Usługobiorców, którzy zaakceptowali regulamin newslettera wraz ze zgodą na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Newsletter wysyłany jest nieodpłatnie. Szczegółowy regulamin Newsletteru stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

5. Kontakt telefoniczny z Usługodawcą (Infolinia) – polegający na umożliwieniu kontaktu telefonicznego z Usługodawcą pod numerami wskazanymi na Stronie Internetowej. Po nawiązaniu połączenia Użytkownik łączy się z konsultantem Usługodawcy. Rozmowy telefoniczne mogą być nagrywane w celach informacyjnych, dowodowych oraz w związku ze składaniem Zamówień. W przypadku braku zgody na nagrywanie rozmowy, Usługobiorca powinien zakończyć połączenie.


§ 3 

Rejestracja Konta w Serwisie Internetowym


1. Rejestracja w ramach Serwisu dokonywana jest przy użyciu formularza rejestracyjnego, udostępnianego w Serwisie.

2. Założenie Konta wiąże się z koniecznością podania danych wymaganych przez Usługodawcę: adresu e-mail i hasła.

3. Po dokonaniu Rejestracji na podany przez Klienta adres e-mail zostaje wysłany link aktywacyjny. Kliknięcie linku aktywacyjnego kończy proces Rejestracji i stanowi potwierdzenie prawdziwości danych podanych w formularzu rejestracyjnym.

4. Z chwilą potwierdzenia Rejestracji dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą.

5. O dokonanej Rejestracji Użytkownik zostanie powiadomiony otrzymując informację na podany przez siebie adres e-mail.

6. Rejestracja, jak również korzystanie z funkcjonalności Serwisu, są nieodpłatne.

7. Po zarejestrowaniu się w Serwisie każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.

8. Użytkownik, który dokonał Rejestracji uzyskuje dostęp do dodatkowych funkcjonalności Serwisu, niedostępnych dla Użytkowników niezarejestrowanych, w szczególności do historii zakupów dokonywanych w Sklepie. Użytkownik zarejestrowany może także skorzystać z preferencyjnych warunków handlowych przyznanych przez Sprzedawcę.

9. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania podejmowane w Serwisie

10. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta ze skutkiem natychmiastowym bez wskazania powodów wypowiedzenia, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia pocztą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy: kontakt@acusmed.pl.                W przypadku wypowiedzenia w formie przesłania oświadczenia pocztą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie po jego otrzymaniu dokonuje usunięcia Konta z Serwisu.

11. Usługodawca i Usługobiorca mogą w każdym czasie rozwiązać umowę o prowadzenie Konta za porozumieniem Stron.

12. Wypowiedzenie lub rozwiązanie za porozumieniem Stron pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych Umów Sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.


§ 4

Warunki i realizacja zamówienia


1. Korzystanie ze Strony Internetowej oraz składanie zamówień nie wymaga rejestracji ani logowania się przez Klienta. Klient jest jednak zobowiązany do podania danych niezbędnych do realizacji zamówienia.

2. Klient może składać zamówienia na produkty dostępne w asortymencie Sprzedającego lub Partnera przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

3. W celu złożenia zamówienia należy:

wybrać Produkt i kliknąć jego ikonę,

dodać Produkt do koszyka, a następnie przejść do realizacji zamówienia, klikając „zobacz koszyk” po wskazaniu kursorem na ikonę koszyka znajdującą się w prawym, górnym rogu serwisu internetowego,

wybrać preferowany sposób dostawy,

kliknąć „Przejdź do płatności”,

podać dane niezbędne do realizacji zamówienia (dane odbiorcy, adres dostawy, adres e-mail, ewentualne uwagi oraz kod rabatowy),

w przypadku chęci otrzymania faktury – zaznaczyć opcję „chcę otrzymać fakturę VAT na firmę” a następnie wpisać dane do faktury (jeśli są inne niż dane odbiorcy),

wybrać formę płatności,

zaakceptować Regulamin,

zatwierdzić zamówienie poprzez kliknięcie „Sfinalizuj zamówienie”.

4. Informacje prezentowane na Stronie Internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.

5. Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji na adres e-mail wskazany w formularzu. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.

6. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.


§ 5

Cena i formy płatności


1. Ceny Produktów podane na Stronie Internetowej są cenami brutto, wyrażonymi w złotych polskich, i nie obejmują kosztów dostawy.

2. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana na Stronie Internetowej w chwili składania zamówienia przez Klienta, potwierdzona w wiadomości e-mail. Całkowita kwota do zapłaty, obejmująca również koszt dostawy, jest prezentowana po wyborze przez Klienta formy dostawy oraz sposobu płatności.

3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów dostępnych na Stronie Internetowej, z zastrzeżeniem, że zmiana ceny nie dotyczy zamówień już złożonych.

4. Wpłaty Klienta niebędącego konsumentem Sprzedawca zalicza w pierwszej kolejności na poczet długu z tytułu wymagalnej ceny oraz związane z nią należności uboczne. Jeżeli jest kilka długów wymagalnych z tytułu odrębnych transakcji sprzedaży, to Sprzedawca ma prawo zaliczyć wpłatę na poczet długu najdawniej wymagalnego.

5. Klient może dokonać zapłaty za zamówienie przy użyciu jednej z poniższych metod:

przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy prowadzony przez ING Bank Śląski S.A.:

15 1050 1562 1000 0090 8012 6437 (w tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia),

płatność elektroniczna za pośrednictwem systemów Paynow lub iMoje, w tym karty płatnicze (Visa, Mastercard), BLIK, Google Pay, Apple Pay, Twisto.

gotówką przy odbiorze osobistym w siedzibie firmy: ul. Mielecka 105, 36 – 100 Kolbuszowa,

gotówką przy dostarczeniu przez kuriera (płatność za pobraniem).


§ 6 

Zastrzeżenie prawa własności i wyłączenie rękojmi


1. Sprzedawca zastrzega sobie własność Produktu aż do chwili uiszczenia przez Kupującego pełnej ceny sprzedaży.

2. Do momentu przejścia prawa własności na Kupującego, jest on zobowiązany do:

a) zachowania Produktu w stanie niepogorszonym,

b) niewprowadzania Produktu do obrotu,

c) nieprzekazywania go osobom trzecim do używania ani nieprzekazywania posiadania w inny sposób.

3. W przypadku niewywiązania się przez Kupującego z obowiązku zapłaty ceny jak i opóźnienia w zapłacie, Sprzedawca ma prawo żądać zwrotu towaru będącego jego własnością, na koszt i ryzyko Kupującego.

4. Jeżeli produkt został zwrócony, Sprzedawca może dochodzić odpowiedniego wynagrodzenia za zużycie lub uszkodzenie rzeczy, powstałe w okresie, gdy znajdowała się ona w posiadaniu Kupującego.

5. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru wobec Klientów niebędących konsumentami zostaje w całości wyłączona – na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.

6. Jeżeli Klient opóźnia się z zapłatą, Sprzedawca może żądać odsetek maksymalnych za opóźnienie. Maksymalna wysokość odsetek za opóźnienie nie może w stosunku rocznym przekraczać dwukrotności wysokości odsetek ustawowych za opóźnienie. Zapłata ceny wraz z odsetkami za opóźnienie nie wyłącza żądania naprawienia szkody na zasadach ogólnych.

§ 7

Realizacja Zamówień i Dostawa Produktów


1. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności przez Sprzedawcę lub Partnera, chyba że Klient wybrał formę płatności przy odbiorze.

2. Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności na koncie Sprzedawcy lub Partnera.

3. Dni robocze to dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Zamówienia złożone do godz. 15:00 są realizowane tego samego dnia roboczego, natomiast złożone po godz. 15:00 – kolejnego dnia roboczego.

Czas realizacji nie obejmuje czasu dostawy przez firmę kurierską.

4. Klient wybiera sposób dostawy w formularzu zamówienia.

5. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich współpracujących ze Sprzedawcą.

6. Koszty dostawy są wskazywane w formularzu zamówienia po wyborze przez Klienta konkretnej metody dostawy.

7. W przypadku wysyłki zagranicznej Klient zobowiązany jest do wcześniejszego kontaktu ze Sprzedawcą celem indywidualnego ustalenia kosztów oraz warunków dostawy. Wysyłka za pobraniem poza granice Polski nie jest możliwa.

8. Produkty dostarczane są na adres wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia. Adres ten powinien być kompletny i zawierać kod pocztowy. W przypadku dostawy kurierskiej lub do paczkomatu wymagane jest również podanie numeru telefonu oraz adresu e-mail odbiorcy.

9. Klient ma prawo do wprowadzania zmian w zamówieniu w zakresie danych do faktury oraz danych do wysyłki, pod warunkiem niezwłocznego kontaktu ze Sprzedawcą lub Partnerem, tak aby zmiany mogły zostać uwzględnione przed wysyłką zamówienia.


§ 8

Odstąpienie od umowy


1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość w terminie 14 dni, bez podania przyczyny.

2. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć:

a) pisemnie na adres:

Acus Med Sp. z o.o.

ul. Mielecka 105

36-100 Kolbuszowa

lub

b) elektronicznie na adres: info@acusmed.pl

3. W przypadku zamówień realizowanych przez Partnera, oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać skierowane bezpośrednio do Partnera, zgodnie z informacjami zawartymi                             w zamówieniu.

4. Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy (Załącznik nr 2 do Regulaminu), który jest przesyłany wraz z potwierdzeniem zamówienia.

5. Termin 14 dni liczy się od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią.

6. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. gdy:

przedmiotem świadczenia jest produkt spersonalizowany,

produkt został dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu i po jego otwarciu nie może zostać zwrócony z uwagi na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,

towar po dostarczeniu został nierozłącznie połączony z innymi przedmiotami.

7. Klient ma obowiązek zwrócić Produkt niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Termin ten uważa się za zachowany, jeśli Produkt został odesłany przed jego upływem.

8. Bezpośredni koszt zwrotu Produktu ponosi Klient.

9. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonalności.


§ 9

Reklamacje


1. Klient ma prawo zgłosić reklamację w przypadku, gdy zakupione produkty są niezgodne z umową, posiadają wady lub gdy nie zostały spełnione warunki wynikające z obowiązujących przepisów prawa bądź indywidualnych ustaleń zawartych ze Sprzedawcą z zastrzeżeniem ust. 14 poniżej.

2. Reklamacje mogą być zgłaszane przez Klienta:

za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego w Serwisie,

drogą elektroniczną na adres: kontakt@acusmed.pl,

pisemnie na adres korespondencyjny: Acus Med Sp. z o.o., ul. Mielecka 105, 36-100 Kolbuszowa.

3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej:

imię i nazwisko Klienta (lub nazwę firmy),

dane kontaktowe (adres e-mail lub pocztowy),

wskazanie reklamowanego Produktu,

opis niezgodności lub wady oraz żądanie Klienta.

4. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana na adres e-mail Klienta lub – w przypadku reklamacji złożonej pocztą tradycyjną – na wskazany adres korespondencyjny.

5. Prawo do reklamacji przysługuje Klientom, w tym również Przedsiębiorcom będącym konsumentami w rozumieniu art. 38a ustawy o prawach konsumenta. W przypadku niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, Klient ma prawo żądać jego naprawy lub wymiany.

6. Sprzedawca może dokonać wymiany Produktu zamiast jego naprawy lub naprawy zamiast wymiany, jeżeli wybrany przez Klienta sposób doprowadzenia Produktu do zgodności                     z Umową jest niemożliwy do wykonania lub wiązałby się z nadmiernymi kosztami po stronie Sprzedawcy. W przypadku braku możliwości zastosowania obu rozwiązań lub gdy ich realizacja byłaby nadmiernie kosztowna, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową. W takiej sytuacji Klient ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy.

7. Obniżona cena jest proporcjonalna do stosunku wartości produktu niezgodnego z Umową do wartości produktu zgodnego z Umową. Zwrot należnej różnicy ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

8. Naprawa lub wymiana Produktu następuje w rozsądnym czasie od chwili poinformowania Sprzedawcy o braku zgodności, bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

9. Koszty naprawy lub wymiany Produktu, w tym koszty jego demontażu, transportu, robocizny, materiałów oraz ponownego montażu, ponosi Sprzedawca.

10. Konsument jest zobowiązany do udostępnienia Produktu podlegającego reklamacji Sprzedawcy lub osobie przez niego upoważnionej w celu jego odbioru, który nastąpi na koszt Sprzedawcy.

11. Jeżeli produkt został zamontowany przed ujawnieniem się niezgodności, Sprzedawca zdemontuje go i ponownie zamontuje po naprawie lub wymianie, albo zleci wykonanie tych czynności osobom trzecim – również na własny koszt.

12. Sprzedawca może odmówić przyjęcia oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, jeśli wykaże, że niezgodność Towaru z Umową jest nieistotna.

13. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy przez Konsumenta:

a) Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Produkt Sprzedawcy na jego koszt,

b) Sprzedawca zwraca Konsumentowi pełną cenę Produktu nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania lub dowodu odesłania produktu na adres Sprzedawcy.

14. Reklamacja zgłaszana przez Klienta niebędącego konsumentem powinna zostać zgłoszona w formie pisemnej lub elektronicznej na adres wskazany w ust. 2 nie później niż 3 dni od ujawnienia wady i jednocześnie nie później niż w terminie 14 dni od daty przekazania Produktu Klientowi, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z gwarancji jakości według następujących wytycznych:

a) Reklamacja powinna zawierać informacje wskazujące na ilość reklamowanych Produktów, ich rodzaj, nr zamówienia, pozycję oraz konkretną przyczynę reklamacji. W przypadku gdy załączony przez Klienta materiał zdjęciowy nie pozwala Sprzedawcy na rozpatrzenie zgłoszenia, 

b) Produkt powinien zostać przekazany Sprzedawcy do jego siedziby w celu dokonania oględzin.

c)  Sprzedawca informuje Klienta o swoim stanowisku w zakresie zgłoszenia reklamacyjnego z użyciem formy elektronicznej (email) z wykorzystaniem danych adresowych wskazanych przez Klienta w zgłoszeniu, o którrym mowa w pkt. A), w terminie 14 dni roboczych od dnia, w którym Sprzedawcy przekazano komplet informacji niezbędnych do oceny zgłoszenia reklamacyjnego.

d) Termin ten ulega przesunięciu w przypadku, w którym niezbędne będzie dokonanie oględzin. 

15. Klientowi niebędącemu konsumentem nie przysługują roszczenia wynikające z nieterminowej dostawy, a także roszczenia dotyczące zmiany przedmiotu dostawy, roszczenia o zmniejszenie ceny Produktu, o odszkodowanie za szkodę, za szkody osób trzecich oraz za dalsze pośrednie szkody lub utracone korzyści. Wyłączenie odpowiedzialności cywilnej w niniejszym regulaminie nie obejmuje przypadków uregulowanych przepisami prawa bezwzględnie obowiązującego, tj. odpowiedzialności cywilnej za szkodę wyrządzoną umyślnie, odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, jak również nie wyłącza roszczeń dalszego sprzedawcy w związku z niezgodnością z umową rzeczy sprzedanej konsumentowi, którego prawa zostały stwierdzone prawomocnym wyrokiem sądu powszechnego. Obowiązek odszkodowawczy Sprzedawcy ogranicza się do naprawienia szkody w postaci rzeczywistego uszczerbku, Sprzedawca nie przyjmuje odpowiedzialności za utracone korzyści.

§10

Zwrot płatności


1. W przypadku uznania reklamacji i braku możliwości naprawy lub wymiany Produktu na wolny od wad, Sprzedawca dokonuje zwrotu należności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.

2. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty standardowej dostawy, z wyłączeniem kosztów dodatkowych wynikających z wyboru przez Klienta innego niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę sposób dostawy.

3. Zwrot może być wstrzymany do momentu otrzymania zwracanego Produktu lub potwierdzenia jego odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

4. Zwrot następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że wyraził zgodę na inny sposób zwrotu, niewiążący się z dodatkowymi kosztami.



§11

Opinie w sklepie internetowym


1. Klient ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu  Podstawą prawną zbierania opinii jest art. 6 ust 1 lit f) RODO – uzasadniony interes Administratora Danych (Acus Med Sp. z o.o.).

2. Kwestie dotyczące zasad ochrony danych osobowych oraz prywatności i przysługujących praw oraz wynikających z przepisów obowiązków Acus MED zostały określone w Polityce Prywatności Acus MED Sp. z o.o. dostępnej na stronie https://www.acusmed.pl/polityka-prywatnosci.

3. Sprzedawca po zrealizowaniu zamówienia, za pośrednictwem swojego podwykonawcy (TrustMate) może poprosić Klienta o wystawienie opinii na temat dokonanych zakupów, ich oceny oraz o zamieszczenie opisu i zdjęcia.  Prośba wysyłana  jest jednokrotnie. Brak udzielenia opinii, traktowany jest jako brak zgody na dalsze przetwarzanie danych w celu badania opinii i skutkuje wycofaniem danych z bazy opinii nie później niż w ciągu miesiąca od zrealizowania zakupu.

4. Aby nie brać udziału w procesie opiniowania towarów i usług Administratora nie jest konieczne podejmowanie żadnych dodatkowych działań. Wyrażenie opinii wymaga czynnego skorzystania z przesłanego odnośnika i tylko wówczas dane Klienta będą przetwarzane co celów obsługi opinii.

5. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.

6. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce <0>TrustMate.io.</0>

7. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.,

8. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.,

9. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.

10. Sprzedawca weryfikuje opinie poprzez system ich dodawania, który umożliwia to wyłącznie Klientowi, który uprzednio złożył zamówienie.



§12

Dodatkowe usługi Acus Med

1. Za pośrednictwem Strony Internetowej Acus Med sp. z o.o.  obok sprzedaży Produktów, świadczy również usługi dostępne w katalogu usług dodatkowych. Katalog ten na bieżąco może być przez Acus Med uzupełniany.

2. Usługi dodatkowe świadczone przez Acus Med obejmują skojarzenie stron celem zawarcia przez nie umowy ubezpieczenia dla fizjoterapeutów.

3. Usługa dodatkowa dedykowana jest dla Klientów Acus Med lub też absolwentów szkoleń lek. Radosława Składowskiego.


§13

 Prywatność i przetwarzanie danych osobowych


1. Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie procedury Rejestracji oraz korzystania z funkcjonalności Serwisu, w tym dokonywania zakupów (składania Zamówienia) jest Usługodawca tj.:  ACUS MED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kolbuszowej Dolnej, ul. Mielecka 105, 36-100 Kolbuszowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000656445, NIP 8141687196, REGON 366216370, o kapitale zakładowym w wysokości 30.000,00 zł

2. Administrator zapewnia ochronę danych osobowych i ich przetwarzanie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).

3. Szczegółowe postanowienia odnoszące się do Polityki Prywatności są zamieszczone na stronie Serwisu pod następującym adresem: https://www.acusmed.pl/polityka-prywatnosci/


§ 14

 Postanowienia końcowe


1. Usługodawca zastrzega sobie możliwość czasowego zawieszenia działania strony internetowej w związku z pracami serwisowymi, konserwacyjnymi lub modernizacyjnymi.

2.  Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne, w tym szybkość przesyłu danych systemu teleinformatycznego oraz infrastruktury technicznej z których korzysta Użytkownik.

3. Użytkownik może powiadomić Usługodawcę o wszelkich wadach lub przerwach funkcjonowania Serwisu mailowo na adres: kontakt@acusmed.pl, lub telefonicznie kontaktując się ze Sprzedawcą pod numerem: (+48) 570 266 112. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje dane osobowe i datę wystąpienia przyczyn reklamacji.

4. Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację Serwisu w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania na papierze lub innym trwałym nośniku danych.

5. Wszelkie spory wynikające z umów zawartych za pośrednictwem Sklepu Internetowego pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy. Niniejszy zapis nie ma zastosowania do Kupujących będących konsumentami, dla których właściwość sądu określają przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.

6. Usługodawca informuje, iż w przypadku sporu co do jakości, czy sposobu wykonywania sprzedaży, Klient, będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może on m.in.:

zwrócić się do właściwego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu pomiędzy nim, a Acus Med;

z wrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu z Acus Med;

uzyskać bezpłatną pomoc, w sprawie rozstrzygnięcia sporu z Acus Med, korzystając np. z pomocy instytucji publicznych, reprezentujących interesy konsumentów, takich jak Powiatowy (Miejski) Rzecznik Praw Konsumentów lub z pomocy organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są np. przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii nr 800-007-707 oraz w oddziałach terenowych, których adresy dostępne są na stronie www.federacja-konsumetow.org.pl/63,tu-znajdziesz-pomoc.html oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.

zasięgnąć pomocy i uzyskać niezbędne informacje, zwracając się do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w tym także za pośrednictwem strony internetowej https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

7. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie maja właściwe przepisy prawa polskiego, w tym przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.

8. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany te nie mają wpływu na prawa nabyte przez Klienta i będą publikowane z odpowiednim wyprzedzeniem.

9. Prezentacja jakichkolwiek usług, czy towarów na Stronie Internetowej, administrowanych przez Usługodawcę, nie stanowi wiążącej oferty ich sprzedaży, bądź świadczenia, w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

10. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.






Załącznik nr 1

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

 

 

Prawo odstąpienia od umowy


Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku dostarczenia treści elektronicznych).

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

 

Informację proszę przesłać na następujące dane:


Acus Med Sp. z o.o.

ul. Mielecka 105

36-100 Kolbuszowa Dolna, Polska

email: info@acusmed.pl


Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej www.acusmed.pl . Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (pocztą elektroniczną).

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.





 

Załącznik nr 2


Regulamin Newslettera ACUS MED Sp. z o.o.


§ 1

Niniejszy regulamin usługi Newslettera zwanym dalej „Regulaminem”, określa zasady świadczenia tej usługi przez ACUS MED Sp. z o.o. z siedzibą w Kolbuszowa Dolna (36-100), ul. Mielecka 105; Polska, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Rzeszowa, Wydział XI Gospodarczy pod nr KRS: 0000656445.


§ 2

1. Bezpłatna usługa Newslettera polega na przesyłaniu na podany przez adres e-mail lub inny podobny środek komunikacji elektronicznej informacji handlowych w szczególności wiadomości o promocjach czy nowych produktach. Usługa realizowana jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny oraz art. 398 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej – w zakresie zgody na przesyłanie informacji handlowych. W zakresie przetwarzania danych osobowych podstawę stanowi art. 6 ust. 1 lit. b oraz art. 49 ust 1 lit. b Ogólnego Rozporządzenia (RODO).


2. Korzystać z usługi może każda osoba, która na stronach należących do ACUS MED Sp. z o.o. w odpowiednich sekcjach poda swój adres e-mail oraz zaakceptuje niniejszy regulamin oraz udzieli zgody przez zaznaczenie odpowiedniego pola poprzez zaznaczenie.


§ 3

1. Osoba ma prawo wypowiedzieć umowę o korzystanie z usługi Newsletter. Wypowiedzenie ma skutek natychmiastowy poprzez klikniecie w link rezygnacji, który znajduje się w treści informacji rozsyłanych w ramach świadczonej usługi Newslettera.


2. Wszelkie reklamacje należy składać na adres mailowy info@acusmed.pl, które zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.


3. Umowa o korzystanie z usługi Newsletter zostaje zawarta na czas nieokreślony.


§ 4

1. Rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpi od razu po zawarciu umowy o korzystanie z usługi, na co jej użytkownik wyraża niniejszym zgodę.


2. ACUS MED Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia co najmniej jednej ze wskazanych ważnych przyczyn takich jak zmiana profilu świadczonej usługi,  zmiany możliwości technicznych lub zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakim powyższe zdarzenia mają wpływ na warunki świadczenia usług określonych w niniejszym Regulaminie.


3. Użytkownicy będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą go w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu.